Filadelfia, Pensylwania, Listy pasażerów, 1883 - 1945
1,752,048 rekordów
Zmień kategorię lub kolekcję
Imię i nazwisko
Rok urodzenia
Data przybycia
Dodaj szczegóły
Pochodzenie
Nazwa statku
Słowa kluczowe
Płeć
Dopasuj dokładnie
Wyczyść formularz
Szukaj w zbiorze: Filadelfia, Pensylwania, Listy pasażerów, 1883 - 1945
Imię i nazwisko
Rok urodzenia
Data przybycia
Dodaj szczegóły
Pochodzenie
Nazwa statku
Słowa kluczowe
Płeć
Wyczyść formularz
CollectionDescriptionImage
Filadelfia, Pensylwania, Listy pasażerów, 1883 - 1945
1 752 048 rekordów
Zbiór manifestów pasażerskich ze statków przybywających do Filadelfii w Pensylwanii w latach 1883 – 1945. Dostępne informacje różnią się w związku z istotnymi zmianami w przepisach dotyczących imigracji w okresie obejmowanym przez ten rejestr. Dane zawarte w rejestrze najczęściej zawierają imię i nazwisko pasażera, jego płeć, wiek, datę przybycia i nazwę statku. Bardziej szczegółowe manifesty pasażerskie zebrały dodatkowe informacje, takie jak stan cywilny, data i miejsce urodzenia, narodowość, ostatnie miejsce zamieszkania, miasto rodzinne, port wypłynięcia, a także nazwiska i adresy członków rodziny w USA i kraju rodzinnym. Odpowiednik publikacji NARA: T840.<br><br><p>Na przełomie XIX i XX wieku Filadelfia była jednym z najważniejszych portów imigracyjnych w USA, mimo że znajdowała się ponad 160 km od wybrzeża Atlantyku. Imigracja do Filadelfii znacząco się zwiększyła, gdy Koleje Pensylwańskie (The Pennsylvania Railroad Company) zainicjowały utworzenie spółki żeglugowej American Line. Spółka przewoziła pasażerów z Liverpoolu w Anglii do Filadelfii. W latach 80. XIX wieku spółka oferowała aż trzy rejsy tygodniowo. Spółka żeglugowa The Red Star Line, która również miała połączenia z Filadelfią, oferowała rejsy z Antwerpię w Belgii. Rejsy tej spółki odbywały się jednak rzadziej, niż spółki American Line.</p><br><p>Filadelfia była prężnie rozwijającym się kompleksem przemysłowym, z dużym zapotrzebowaniem na wykwalifikowanych pracowników. Niewykwalifikowani robotnicy, migrujący do Filadelfii z krajów nadbałtyckich lub Europy Wschodniej, nie osiedlali się w Filadelfii, lecz natychmiast kontynuowali podróż do innych miast w całych USA, w których był większy popyt na niewykwalifikowaną siłę roboczą. Obserwując rosnące znaczenie Filadelfii, zarówno jako centrum przemysłowego, jak i portu imigracyjnego, Rząd Federalny otworzył w 1884 r. centrum kwarantanny National Quarantine Station, niedaleko miasteczka Lewes w stanie Delaware. W roku 1893 otwarto kolejne centrum kwarantanny na wyspie Reedy, około 72 km na południe od Filadelfii. Ostatecznie kontrola pasażerów została przeniesiona w roku 1913 do miejscowości Marcus Hook w 1913 roku (około 32 km od Filadelfii.</p><br><p>Widząc sukces linii American Line, większe firmy spedycyjne zaczęły oferować rejsy z Europy do Filadelfii. W 1898 r. gigantyczna linia Hamburg-America Line rozszerzyła swoją ofertę o rejsy z Europy na Boston, z możliwością kontynuowania podróży do Filadelfii. Linie Holland-America, Italia i North German Lloyd podążyły w tym samym kierunku i również zaczęły oferować rejsy z Europy do Filadelfii.</p><br><p>Imigracja przez Filadelfię osiągnęła szczyt w latach poprzedzających I wojnę światową, czyniąc to miasto trzecim najważniejszym portem imigracyjnym w USA pod względem liczby pasażerów, i portem o wyjątkowej atrakcyjności dla imigrantów żydowskich, polskich i niemieckich. Po I wojnie światowej Ustawa o imigracji z 1924 r. ustanowiła limity i inne ograniczenia dotyczące imigracji, które zakończyły „złotą erę” imigracji w Filadelfii.</p>
Powiązane kategorie rekordów: