Szwecja, Göteborg, Listy Pasażerów 1869 - 1951
1,234,808 rekordów
Zmień kategorię lub kolekcję
Imię i nazwisko
Data urodzenia
Miejsce zamieszkania
Data wyjazdu
Miejsce przeznaczenia
Dodaj szczegóły
Płeć
Dopasuj dokładnie
Wyczyść formularz
Szukaj w zbiorze: Szwecja, Göteborg, Listy Pasażerów 1869 - 1951
Imię i nazwisko
Data urodzenia
Miejsce zamieszkania
Data wyjazdu
Miejsce przeznaczenia
Dodaj szczegóły
Płeć
Wyczyść formularz
CollectionDescriptionImage
Szwecja, Göteborg, Listy Pasażerów 1869 - 1951
1 234 808 rekordów
Ta kolekcja zawiera listy pasażerów z Göteborga w Szwecji z lat 1869-1951. Zapisy zazwyczaj obejmują imię i nazwisko pasażera, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania w czasie podróży, datę i miejsce odjazdu, port tranzytowy i miejsce docelowe.<br><br>Począwszy od 1869 roku, szwedzkie prawo emigracyjne wymagało, aby emigranci opuszczający Szwecję rejestrowali się u policji portowej przed wyjazdem. Szwedzkie miasto Göteborg było jednym z największych portów emigracyjnych. Wielu z tych ludzi podróżowało do Hull w Yorkshire w Anglii, pociągiem do angielskiego portu, takiego jak Liverpool, a następnie do Stanów Zjednoczonych. Szwedzki głód w latach 1867-1869 oraz amerykańska ustawa Homestead Act z 1862 roku były kluczowymi czynnikami, które doprowadziły do wielkiej fali szwedzkiej emigracji do Stanów Zjednoczonych.<br><br>Indeks tej kolekcji został stworzony przez MyHeritage na podstawie zeskanowanych obrazów oryginalnych dokumentów.
Powiązane kategorie rekordów:
Przykładowy rekord
Alexander SamuelsonOpuścił: 20 kwietnia 1883 - Göteborg, Göteborg Och Bohus, Szwecja
Alexander Samuelson (1862–1934) był szwedzkim inżynierem i projektantem przemysłowym, najlepiej znanym jako nadzorca w firmie Root Glass Company w Terre Haute w stanie Indiana. Odegrał kluczową rolę w opracowaniu ikonicznego projektu butelki Coca-Coli w 1915 roku. Chociaż często przypisuje mu się opatentowanie słynnej butelki o profilowanym kształcie, było to w dużej mierze wysiłek zespołowy w Root Glass. Samuelson wyemigrował ze Szwecji do Stanów Zjednoczonych w 1883 roku i stał się wybitną postacią w historii amerykańskiego przemysłu.